Yüksek dozda D vitamini alan hasta tabipleri alarma geçirdi

Posted by

İngiltere’de bir hasta, tabipleri alarma geçirdi. Uzmanlar, hastanın kanser olduğunu düşünürken, aslında yüksek dozda D vitamini almaktan muzdarip olduğu ortaya çıktı.

Özellikle corona virüsü salgını sırasında kıymeti üzerinde durulan D vitamini yüksek dozlarda alınması halinde çeşitli rahatsızlıklara neden olabiliyor.

İngiltere’de de bir hastanın hastaneye başvurması ve gereksiniminden 80 kat daha fazla D vitamini almasıyla yaşadığı sıhhat sıkıntıları hekimleri alarma geçirdi. Hekimler hadiseden sonra, çok doz D vitamini tehlikesi konusunda ikazlarda bulundu.

İsmi açıklanmayan orta yaşlı bir hasta; daima kusma, ishal ve mide ağrıları geçirdikten sonra hastaneye başvurdu. Semptomları, önerilen D vitamini dozunun 80 katına denk olan, reçetesiz satılan 20 destekli bir vitamin kokteylini aldıktan bir ay sonra başladı. Hasta kanserli tümörlerin olabileceği kuşkusuyla tüm taramalardan geçti.

NORMALİN YEDİ KAT ÜSTÜNDE ÇIKTI

Ancak gerçek, kan testinde ortaya çıktı: Hastanın, D vitamini düzeyinin olağanın yedi katı olduğu ve akut böbrek hasarı geçirdiği belirtildi. Bir haftadan fazla hastanede tutuldu ve destekleri sisteminden atmak için ilaçlar verildi.

Yaşanan olaydan sonra hekimler, inançlı kabul edilen lakin zehirleme potansiyeli olan destekler konusunda ihtarlarda bulundu.

D vitamini, bedendeki kalsiyum ölçüsünü düzenlemeye yardımcı olur, kemikleri, dişleri ve kasları sağlıklı fiyat. İngiltere’de Ulusal Sıhhat Sistemi (NHS) tavsiyesi, herkesin sonbahar ve kış aylarında günlük D vitamini desteği alması tarafında. Lakin yüksek dozda D vitamini almak, bedende çok kalsiyum birikmesine neden olup böbreğin daha fazla çalışmasına neden olabilir.

Yetişkinlerin ve bir yaşından büyük çocukların günde 600 mg’dan fazla D vitamini almamaları tavsiye ediliyor. Yaşanan son olayda ise önerilen ölçünün 83 katı alındığı belirtiliyor.

ÜÇ AY BOYUNCA SIHHAT SIKINTILARIYLA YAŞADI

Üç ay boyunca kusma, mide bulantısı, mide ağrıları ve bacak kramplarından şikayet eden hasta, tabibi tarafından hastaneye sevk edildi ve bu müddet içinde 12 kg kaybetti. Hasta ayrıyeten kulak çınlaması, ağız kuruluğu ve giderilemeyen susuzluktan da muzdaripti.

Doktorlar, özel beslenme uzmanı tarafından ağır bir vitamin desteği programı önerilen hasta, kendini yeterli hissetmeye başlayınca, omega-3, B2 vitamini, B9, C, K2 ve öbür birkaç mineral ve probiyotik desteğini de içeren günlük vitamin kokteylini almayı bıraktı. Fakat yaşadığı meseleler geçmedi.

Uzmanlar, D vitamini toksisitesine çoklukla yüksek dozlarda D vitamini desteğinin neden olduğunu, güneş nedeniyle bu tip bir sorun yaşanmayacağını da belirtti.

KANSER SANDILAR

Semptomlarının nedeni olarak kanser ve bakteriyel enfeksiyon mümkünlüğünü elemek için BT ve MRI taramaları yaptırmak üzere hastaneye yatırıldı. Taramalarda bir sorun çıkmayan hastanın aslında aldığı destekler yüzünden rahatsızlandığı ortaya çıktı. Sekiz gün hastanede kaldı ve bedenindeki desteklerin temizlenmesi için tedavi oldu.

Hastaneden taburcu olduktan iki ay sonra kalsiyum düzeyi olağana döndü, lakin D vitamini düzeyleri olağandışı derecede yüksek kaldı.

Onu tedavi eden NHS tabipleri şu sonuca vardı: “D vitamini toksisitesinin geliştiği iki aylık süreç göz önüne alındığında, semptomlar birkaç hafta sürebilir.” Uzmanlar ayrıyeten, D vitamini toksisitesine çoklukla yüksek dozlarda D vitamini desteğinin neden olduğunu, güneş nedeniyle bu tip bir sorun yaşanmayacağını da belirtti.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.